hero3 after
    Csicserke
    Csicserke
    Csicserke
    Csicserke
    Csicserke

    A fejlesztési célok meghatározásánál figyelembe vettük , a Komplex Prevenciós Óvodai Program elgondolásait, ezeket ötvöztük saját (a helyi sajátosságokat figyelembe vevő) elképzeléseinkkel.

      CÉLKITŰZÉS

      Ezek alapján céljainkat az alábbiakban fogalmaztuk meg

      shape img 1

       

      • Célunk az óvodás korú gyermekek sokoldalú, egészséges, harmonikus fejlődésének, a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elõsegítése az életkori, egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével /ideértve a különleges gondozást igénylő gyermekek ellátását is / a komplexitás jegyében.

      • Az óvodáskor végére szeretnénk eljuttatni a gyermekeket arra a fejlettségi szintre, amely biztosítja a sikeres iskolai beilleszkedést, és korai fejlesztéssel megelõzni a potenciális zavarok kialakulását.

      • Törekszünk a szülõkkel a szoros együttmûködésre az eredményes nevelés érdekében.

      • Szeretnénk a mentálhigiénés szemléletmód megvalósulását az óvódai életben.

      main shape before
      main shape after 2
      Csicserke
      Csicserke
      Csicserke
      Csicserke
      blog single
      1 3 Korosztaly
      why 3
      Feladatunk az óvodáskorú gyermekek testi, lelki szükségleteinek kielégítése, a testi, lelki harmónia megteremtése.

      Ezen belül:

      Az egészséges életmód alakítása terén:

      • a gyermek gondozása, testi szükségleteinek, mozgásigényének kielégítése
      • harmonikus, összerendezett mozgás fejlõdésének elõsegítése
      • gyermek testi képességei fejlõdésének elõsegítése
      • gyermek egészségének védelme, edzése
      • az egészséges életmód, a testápolás, az egészségmegõrzés szokásainak alakítása
      • a gyermek fejlõdéséhez és fejlesztéséhez szükséges egészséges és biztonságos környezet megteremtése

      Érzelmi nevelés és szocializáció

      Az óvodáskorú gyermek jellemzõ sajátossága a magatartás érzelmi vezéreltsége.
      A gyermek érzelmi biztonságának a megteremtése, melyek feltétele:

      • derűs, nyugodt, szeretetteljes légkör kialakítsa
      • fontos, hogy már az óvódába lépéskor kedvezõ hatások érjék a gyermeket
      • a gyermek énképének - önismeretének- önértékelésének fejlesztése
      • saját és mások érzelmeinek felismerése és kontrollja
      • kompetencia és autonómia kialakítása
      • a gyermek társas szükségleteinek kielégítése
      • az interperszonális kapcsolatokat, interakciókat pozitív érzelmi töltés jellemezze
      • új attitüdök, értékek, normák kialakítása ( a társas kapcsolatokban gyakorolják az együttélés, önérvényesítés szabályait, a másság elfogadását - empátia, tolerancia )
      • erkölcsi normák alakítása
      • az óvodapedagógus személyisége modellértékû legyen ( a szakmához kívánatos attitüdök kialakítása, fejlesztése - ez mentálhigiénés feladat is )
      • a nehezen szocializálható, lassabban fejlõdõ, alacsonyabb fejlettségi elsõ és belsõ szakember bevonásával (gyógypedagógus, fejlesztõ pedagógus, tehetséggondozó pedagógus)

      Az értelmi fejlesztés, nevelés terén

      A gyermek természetes érdeklõdésére, kíváncsiságára és mozgásvágyára építve változatos tevékenységi formákat biztosítunk, melyeken keresztül élményszerû tapasztalatokat szerezhetnek a természeti és társadalmi környezetrõl - kultúraátadás folyamata

       

      A spontán szerzett tapasztalatok, ismeretek rendszerezése

      Kognitív képességek fejlesztése:

      • Valósághû érzékelés, észlelés
      • figyelem
      • emlékezet
      • képzelet
      • gondolkodás

      Anyanyelv és kommunikáció fejlesztése

      Az értelmi fejlesztés és nevelésnél a mozgásra és a játékra alapozunk, e két területnek nagy jelentõsége van az iskolai potenciális zavarok megelõzésében.

      A prevenció terén, iskolai potenciális zavarok megelõzése, a személyiség fejlõdése során kialakult deficitek kompenzálása. Problémás gyerekek kiszûrése, hiányosságok feltárása.

      • részképesség zavar
      • részképesség hiány
      • hiperaktivítás
      • eltérõ fejlõdési ütem
      • beilleszkedési zavarok
      • magatartás zavar
      • korai fejlesztés elindítása

      Tehetséggondozás terén

      A kimagasló értelmi képességgel, kreativitással, speciális képességgel bíró gyermekek felismerése és bevonása a tehetséggondozó programba.

      Mentálhigiéné terén

      Mentálhigiénés szemléletmód kialakítása, formálása.

      Csicserke
      Csicserke
      Csicserke
      Csicserke
      Csicserke
      Csicserke