Célunk az óvodás korú gyermekek sokoldalú, egészséges, harmonikus fejlődésének, a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elõsegítése az életkori, egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével /ideértve a különleges gondozást igénylő gyermekek ellátását is / a komplexitás jegyében.
Az óvodáskor végére szeretnénk eljuttatni a gyermekeket arra a fejlettségi szintre, amely biztosítja a sikeres iskolai beilleszkedést, és korai fejlesztéssel megelõzni a potenciális zavarok kialakulását.
Törekszünk a szülõkkel a szoros együttmûködésre az eredményes nevelés érdekében.
Szeretnénk a mentálhigiénés szemléletmód megvalósulását az óvódai életben.
Az óvodáskorú gyermek jellemzõ sajátossága a magatartás érzelmi vezéreltsége.
A gyermek érzelmi biztonságának a megteremtése, melyek feltétele:
A gyermek természetes érdeklõdésére, kíváncsiságára és mozgásvágyára építve változatos tevékenységi formákat biztosítunk, melyeken keresztül élményszerû tapasztalatokat szerezhetnek a természeti és társadalmi környezetrõl - kultúraátadás folyamata
A spontán szerzett tapasztalatok, ismeretek rendszerezése
Kognitív képességek fejlesztése:
Az értelmi fejlesztés és nevelésnél a mozgásra és a játékra alapozunk, e két területnek nagy jelentõsége van az iskolai potenciális zavarok megelõzésében.
A prevenció terén, iskolai potenciális zavarok megelõzése, a személyiség fejlõdése során kialakult deficitek kompenzálása. Problémás gyerekek kiszûrése, hiányosságok feltárása.
A kimagasló értelmi képességgel, kreativitással, speciális képességgel bíró gyermekek felismerése és bevonása a tehetséggondozó programba.
Mentálhigiénés szemléletmód kialakítása, formálása.